Na początek trzeba uzmysłowić sobie jak istotną rolę pełni internet w życiu wszystkich ludzi. To właśnie internet stał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Także promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują ogromne środki w reklamę w social media czy w reklamy w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W miesiącu dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również dodać, że nawet 70% Polaków codziennie korzysta z internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu.

. Według statystyk nawet 90% ludzi korzystających z internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% użytkowników klika tylko w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie działania, które mają na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być ciągle obserwowane tak, żeby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych poprzez jej linkowanie.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to gwarancja większej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania wśród klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!