Najpierw należy sobie uświadomić jak ważną rolę w życiu każdego człowieka pełni internet. W ciągu ostatnich lat internet stał się głównym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w tych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują duże środki w kampanie reklamowe w social media czy w reklamy w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki Polaków. W skali miesiąca dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też nadmienić, że aż 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Więcej niż 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://drive.google.com/drive/folders/1mzZlC2XSluODYZejQucu1lht1RyCv_1L . Statystyki mówią, że aż 90% ludzi korzystających z internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% użytkowników klika jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszystkie działania, które mają na celu uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Działań tych dokonują eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę www. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google muszą być ciągle obserwowane tak, żeby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby usunąć wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promowanie witryny w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych dzięki jej linkowaniu.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!