Najpierw należy sobie uświadomić jak ważną funkcję pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet okazał się najważniejszym miejscem dystrybucji usług, gównie dzięki ich łatwej dostępności i szerokiemu wyborowi. Także promocja w tych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują duże środki w reklamę w social media czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach Polaków. W miesiącu jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto również dodać, że nawet 70% Polaków codziennie używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1o3eIvVYVcBzleR_WMKGEBIW4Xt0vysHwCX8U00iyfe0 . Według statystyk nawet 90% ludzi korzystających z internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i aż 51% osób klika tylko w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszelkie działania, mające na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google muszą być ciągle obserwowane tak, aby dobierać najlepszą możliwą strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby zlikwidować wszelkie błędy, nadać jej większą prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promocję witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja większej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!