Najpierw trzeba sobie uświadomić jak ważną funkcję w życiu każdego człowieka pełni internet. To właśnie internet stał się najważniejszym kanałem dystrybucji usług, gównie dzięki ich łatwej dostępności i szerokiemu wyborowi. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze znajduje się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują duże środki w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również nadmienić, że nawet 70% Polaków codziennie używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Więcej niż 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu.

. Statystyki mówią, że aż 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie ruchy, które mają na celu uzyskanie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę www. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google muszą być nieustannie obserwowane tak, aby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej witryny klienta. Najważniejsze jest to żeby wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych dzięki jej linkowaniu.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie większej rozpoznawalności marki, zaufania klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!